Ekonomiassistent inom Kundreskontra till globala Intertek

Publicerad:
2018-11-05
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomiassistent
Specialisering:
Ekonomiassistent
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201179609
Sista ansökningsdag:
2018-11-12
Kontakt:
Malin Skotte
Telefonnummer:
0733434154
Intertek är en organisation på förändringsresa i en spännande bransch som växer. Med över 40 000 medarbetare är vi är ett av de största företagen i vår bransch. Precis som våra kunder finns vi världen över. Hos oss samarbetar du med kollegor från hela världen för att ge våra globala och lokala kunder det de behöver.

Nu söker vi en driven Ekonomiassistent till vårt Kundreskontrateam beläget i Kista. Här får du möjlighet till en bred och givande roll inom ekonomi där du tillsammans med de övriga i teamet får sätta rutiner och processer på ditt dagliga arbete.

Vi söker dig som vill utvecklas i en global miljö inom redovisning. Du kommer ansvara för hanteringen av kundfakturor från början till slut. I denna roll kommer du att ansvara för faktureringen för tre bolag, registrera betalningar och se till att de bokförs på rätt post. Du kommer ansvara för avstämningar till relaterade konton i balansräkningen. I rollen ingår även att bevaka fordringar och se till att rätt åtgärd tas för indrivning. Du är också den som ansvarar för att vår kreditpolicy efterlevs. På vårt kontor sköter vi redovisningen för de skandinaviska länderna och rapporterar till huvudkontoret i England, vilket innebär att du kommer ha daglig kontakt med kollegor internationellt. Du som person är orädd och trivs i en internationell och omväxlande miljö. För rätt person med rätt kompetens ges här möjlighet att bredda sin roll inom ramen för bolagets struktur.

Du ingår i ett team om 12 personer och rapporterar till Operational Accounting Manager.

Uppdragsgivare: Intertek Semko AB

Ort: Kista, Stockholm

Vem söker vi?
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi. Vi ser att du har ett par års erfarenhet av att ha arbetat med liknande reskontrauppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet av företag med stor volym av transaktioner och har arbetat i något av de större ekonomisystemen. Då koncernspråket inom organisationen är engelska behärskar du detta i både tal och skrift.

Du som person är noggrann och ser det som en självklarhet att leverera inom rätt tid. Du har inga problem med att arbeta självständigt såväl som i grupp. Då detta är en utåtriktad roll är det viktigt att du som person ser kontakt med människor som något naturligt och positivt. Rollen kräver hög integritet och lojalitet och vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
Är du intresserad av att bli vår nya kollega är du välkommen med din ansökan snarast. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag då urval och intervjuer sker löpande. I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind Finance, ansökan sker via www.dfindfinance.se. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Skotte på malin.skotte@dfindfinance.se alt 0733-43 41 54.

Om Intertek Vi hjälper våra kunder att se till att deras processer, produkter och system är säkra och håller den kvalitet som både myndigheter och kunder världen över förväntar sig. Det gör våra 42 000 medarbetare världen över genom att inspektera laster och fabriker, testa och certifiera allt från leksaker till medicinteknik, granska underleverantörer, certifiera ledningssystem, analysera livsmedel, oljeprodukter och kemikalier och utvärdera batterilösningar för elfordon. Bland mycket annat. Vi gör världen lite säkrare, helt enkelt! Läs mer på www.intertek.se