Processintresserad ekonomiassistent till Humana

Publicerad:
2018-12-13
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Ekonomiassistent
Specialisering:
Ekonomiassistent
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201183595
Sista ansökningsdag:
2018-12-20
Kontakt:
Maria Hydén
Telefonnummer:
0703586168
Är du en kunnig ekonomiassistent inom kundreskontra med brinnande intresse för processer och effektiviseringsarbete? Vill du arbeta på ett företag där du varje dag bidrar till att ge andra människor ett bra liv? Då kan Humana – det ledande nordiska omsorgsföretaget, ha en tjänst för dig!

Humana utvecklar och levererar omsorgstjänster efter människors behov och samhällets önskemål. Vi drivs av viljan att ge våra kunder ökad livskvalitet och en bra vardag. Att alla har rätt till ett bra liv är en naturlig utgångspunkt för oss på Humana. Vi tror på Engagemang, Ansvar och Glädje och ger våra medarbetare frihet att vara dem de är. Vi är ett stort modernt nordiskt börsnoterat bolag som förespråkar korta beslutsvägar, stort mandat och eget ansvar för våra medarbetare.

Arbetsbeskrivning
Till affärsområdet Humana Individ och Familj söker vi en erfaren och engagerad ekonomiassistent inom kundreskontra. Du kommer att arbeta i ett Shared Service Center där du tillsammans med fyra kollegor ansvarar för det löpande arbetet kopplat till kundreskontran för ett sextiotal bolag. Utöver det dagliga arbetsuppgifterna kommer du också att ta ett övergripande ansvar för att utveckla och effektivisera processer och arbetssätt i gruppen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Fakturering
• Återrapportering av in- och utbetalningar
• Påminnelser och kravhantering
• Manuella betalningar
• Kontoavstämningar vid bokslut
• Administration av företagskort
• Kontakt med kunder samt många kontaktytor internt
• Utveckla och effektivisera rutiner och processer i teamet

Tjänsten är placerad på Humanas huvudkontor i Stadshagen, Stockholm.

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant utbildning inom ekonomi och minst ett par års erfarenhet av arbete i en liknande roll. Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat i ett SSC och i transaktionsintensiva flöden. Du har god systemvana med goda kunskaper i Officepaketet, främst i Excel. Har du tidigare erfarenhet av arbete i Navision är också det meriterande.

För att lyckas väl i rollen tror vi att du är en person med eget driv och ett positivt och lösningsorienterat förhållningssätt. Du har god förmåga att strukturera ditt arbete för att hantera parallella uppgifter och även då du kan arbeta självständigt i din roll, har du god förmåga till samarbete och motiveras av att ditt team arbetar tillsammans mot gemensamma mål.

På Humana får du möjligheten att arbeta med ekonomi i en värdestyrd organisation och du blir del av en stor ekonomifunktion med många kunniga kollegor där stämningen är god.

Ansökan: I denna rekrytering samarbetar Humana med Dfind Finance. Ansökan sker via www.dfindfinance.se. Urval och intervjuer sker löpande. Ansök därför så snart som möjligt.

För information: Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Maria Hydén, 0703-58 61 68, maria.hyden@dfindfinance.se

Om Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har cirka 15 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 7 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv". Läs mer på www.humana.se.