SOS International söker självständig Business Controller i Danderyd

Publicerad:
2018-10-02
Ort:
Danderyd, Stockholms län
Kategori:
Controller/Ekonomistyrning
Specialisering:
Business Controller
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201174843
Sista ansökningsdag:
2018-11-04
Kontakt:
Fredrik Sjöberg
Är du redan Controller men söker en ny utmaning i en affärsnära roll? Söker du en position där du får möjlighet att påverka? Vill du arbeta i en nordisk miljö i en unik bransch? Då är du kanske den vi söker!

SOS International är Nordens ledande assistansorganisation. Från larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland, erbjuder SOS International akut personlig assistans över hela världen dygnet runt, året om. Den svenska organisationen kommer att utvecklas kraftigt de närmaste åren där Business Controlling har en central roll i denna utveckling, och du förväntas ta en aktiv roll i den.

Som Business Controller på SOS International är du ett aktivt stöd till både ledningen och verksamheten. Du fungerar som affärstöd genom att tillhandahålla finansiella analyser och ha en rådgivande roll i affärsbeslut både gällande interna och kommersiella frågor. Du driver självständigt budget-, prognos- och rapporteringsarbetet. Utöver det så deltar du i flera utvecklingsprojekt som syftar till ständiga förbättringar och effektiviseringar. Rollen innefattar även ett ansvar för analys och upprättande av underlag till ledning och specialister avseende bemanning, prissättning och investeringar.

Du blir en del av bolagets nordiska controller-team, samarbetar nära med svenska bolagets VD, ekonomichef, ledningsgrupp samt rapporterar till Head of Group Controlling and Nordic Accounting.

Uppdragsgivare: SOS International AB

Ort: Stockholm/ Danderyd

Kvalifikationer
Vi söker dig som är kommunikativ och har lätt för att skapa goda relationer med olika kontaktytor, internt som externt. Du trivs i en internationell miljö och då gärna i en central roll. Du har även ett starkt eget driv, är prestigelös, analytisk och har alltid affären i fokus.

Du har minst 3 års erfarenhet från liknande roll och har vana från rapportering. Du har tidigare arbetat verksamhetsnära och kundorienterat och trivs i en bred roll där du tar mycket egna initiativ. Du har mycket goda kunskaper i Excel och är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Du har en akademisk examen eller motsvarande inom ekonomi.

Stämmer detta in på dig? Då kan vi erbjuda dig en roll med mycket eget ansvar i ett strategiskt viktigt uppdrag. På SOS International finns det goda möjligheter till både utmaningar och utveckling. Organisationen strävar efter att vara en mycket attraktiv arbetsgivare där vi erbjuder en varm och kamratlig atmosfär där samarbete, gemenskap och att ställa upp för varandra är en självklarhet. Eftersom SOS International är en nordisk organisation där du kommer att ingå i ett nordiskt team, så kan du förvänta dig 5-10 resdagar per år.

Välkommen med din ansökan senast den 4:e november via www.dfindfinance.se . Urval och intervjuer sker löpande och tillsättning kan ske innan ansökningstiden har gått ut. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Fredrik Sjöberg, via telefon 070-348 99 96 alternativt fredrik.sjoberg@dfindfinance.se .

Organisationsbeskrivning

SOS International är Nordens marknadsledande assistansorganisation. Från larmcentraler i Danmark, Sverige, Norge och Finland, erbjuder SOS International akut personlig assistans över hela världen. SOS International har ett omfattande nätverk av kompetenta leverantörer och samarbetspartners över hela världen, samt fler än 20 SOS kontor. Med sina fler än 1200 anställda representerar SOS International 30 nationaliteter och tillsammans talar de anställda mer än 37 olika språk. SOS International ägs av några av de största försäkringsbolagen i Norden och antalet ärenden bidrar till att SOS International är en av de största assistansorganisationerna i världen.

I samarbete med Dfind Finance söker nu SOS International en Business Controller.