Nu har du möjligheten att få vara med på en spännande resa hos ett företag som är i en expansiv fas. Vi söker en person som brinner för service som ska jobba med applikationssupport hos vår kund Fleet101 som är stationerade i Globen, Stockholm. Trivs du att jobba i en utmanande och utvecklande miljö där IT ligger i fokus är detta arbetsplatsen för dig!

Om rollen
Rollen som applikationssupporttekniker innebär att kundrelationerna kommer vara i fokus, vidare kommer du vara med och driva den dagliga verksamheten inom supporten.

Det dagliga arbetet innebär följande;

  • Du kommer hantera alla inkommande frågor och problem via telefon, mail och fjärrsupport.
  • Ansvar för felsökning
  • I den mån det finns utrymme utföra utbildningsessioner samt enklare programmering av rapporter
  • Du har ett stort eget ansvar att processer och arbetssätt för avdelningen efterföljs.
  • Hantera informationsflöden både internt såväl som externt
Varför Fleet101?
Du kommer tillhöra ett mycket framgångsrikt företag där du får möjligheten att varje dag utmana dig själv. Avdelningen som du kommer arbeta på består idag av 4 personer och i rollen finns det stort utrymme att växa med arbetsuppgifterna och företaget.

Till skillnad från andra supportavdelningar är du anställd på den enda supportinstansen och därmed är det krav på hög nivå av felsökning då enbart buggar och utvecklingsförslag kan eskaleras vidare internt. Du kommer tillsammans med dina kompetenta kollegor att leverera ett marknadsledande standardsystem till nöjda kunder i hela norden.

Tjänsten startar enligt överenskommelse, gärna så snart som möjligt och är på heltid i ljusa och fräscha lokaler vid Globen i Stockholm.

Vem är du?
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom data/it och minst 2 års arbetslivserfarenhet inom klient/applikation kundservice eller annan liknande supportfunktion. Du är en kommunikativ person, gärna med telefonvana som vågar ta tag i arbetsuppgifterna som löpande dyker upp. Då arbetsflödet konstant förändras under arbetsdagen måste du kunna hantera stress och ha erfarenhet att bolla ärenden i olika svårighetsgrad löpande under din arbetsdag.

Som person drivs du av att ge grym service, gillar problemlösning och är strukturerad. Då du kommer tillhöra ett litet team ser vi gärna att du är en lagspelare som kan vara med och bidra till en god stämningen bland kollegorna.

Dina kunskaper
Krav:

  • Klientsupport – gärna av applikationer (affärssystem, CRM)
  • Erfarenhet av kundkontakt
Meriterande:

  • Erfarenhet av transportlösningen K2
  • Grundläggande kunskap i SQL (sökning och uppdatering av tabeller)
  • Grundläggande vana av XML (rapportprogrammering)
  • Meriterande med skrift och tal i finska språket
  • Hållit i utbildning för kunder
  • Erfarenhet av transport-, speditör- eller logistikbranschen
Om Fleet 101
Fleet101 utvecklar och marknadsför verksamhetssystemet K2 som idag används av fler än 200 kunder i Sverige, Norge, Danmark, Finland och Estland. Affärsidén är att effektivisera kundernas order och transportplanering samtidigt som de förenklar och effektiviserar processen med att fakturera och avräkna. K2 har även stöd för mobil kommunikation med fordonen där digital arbetsorderhantering och positionering är två av huvudfunktionerna. I K2 ingår också internethemsidor för kunder, åkare samt chaufförer. Fleet101 har vuxit snabbt och behöver nu anpassa sin arbetsstyrka enligt efterfrågan på IT-lösningen. Om du vill veta mer, gå till www.fleet101.com.

Ansökan
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emelie Willman via emelie.willman@dfind.se , 073-343 41 81 eller Sophie Esphagen via sophie.esphagen@dfind.se , 073-329 17 29. Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it.

I denna rekrytering kommer personliga egenskaper att värderas mycket högt.

Varmt välkommen med din ansökan - Intervjuer och urval sker löpande.

Ort: Globen, Stockholm