Vi söker en Onsite tekniker som brinner för service och nöjda användare!

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.

Som anställd hos Dfind IT kan vi erbjuda dig intressanta uppdrag där du möjlighet att inte bara bredda din kompetens utan även skaffa dig mer djupgående kunskaper inom ett visst område. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter.

Detta uppdrag är hos vår kund Sweco. Sweco är Nordens största teknikkonsultföretag med ca 14000 anställda och finns i 13 länder i Europa. De har hundraåriga rötter i svensk ingenjörstradition och teknikutveckling. Deras IT-avdelning består av ca 160 personer där onsite gruppen är en viktig del.

Rollen
Du kommer att ingå i Onsite gruppen, som består av 24 tekniker utspridda på 12 kontor i Sverige. Du kommer att agera onsite tekniker på kontoret i Stockholm tillsammans med ett team om 7 personer.

Du kommer att arbeta med olika typer av supportärenden som kommer in från servicedesken. Det kan handla om support på Windows 7, Office365, AD, Juniper VPN, Adobe samt olika typer av CAD ärenden då Swecos anställda arbetar mycket i det, främst i AutoCAD. Du kommer att få jobba mycket med felsökning av klientmiljön och även med installationer och support kring hårdvara, i form av PC och skrivare/plotters.


Kompetens

För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:

  • Win7
  • AD
  • Officepaketet
  • Installation av hårdvara
  • Grundläggande nätverkskunskaper
Det är meriterande om du har erfarenhet av support av olika CAD system, Office365, Juniper och djupare nätverkskunskaper.

Bakgrund
Vi söker dig som arbetat som onsite tekniker i runt 2 år och som är van vid att felsöka och samtidigt kunna ta folk.

Som person är det viktigt att du är öppensinnad, prestigelös och gillar att jobba i team. Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden från servicedesken. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer och ha en tydlig kommunikation gentemot användarna och även dina kollegor i servicedesken.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT


Start: 1/6-17

Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta tiffany.nasvall@dfind.se eller jessica.nilsson@dfind.se



Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.