Vi söker en Servicedesk tekniker som brinner för service och nöjda användare!

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar, Passion & Simplicity.

Som anställd hos Dfind IT kan vi erbjuda dig intressanta uppdrag där du möjlighet att inte bara bredda din kompetens utan även skaffa dig mer djupgående kunskaper inom ett visst område. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter.

Detta uppdrag är hos vår kund Sweco. Sweco är Nordens största teknikkonsultföretag med 14500 anställda och finns i 14 länder i Europa. De har hundraåriga rötter i svensk ingenjörstradition och teknikutveckling. Deras IT-avdelning består av ca 150 personer där servicedesk gruppen är en viktig del.

Rollen
Du kommer att via telefon, fjärrstyrning och mail hjälpa Swecos anställda med IT-relaterade problem. Arbetsuppgifterna innefattar bl.a. att installera, konfigurera och felsöka hård- och mjukvara samt att hantera frågor gällande kontoadministration, maillistor, grupptillhörigheter, mobilsynk, VPN m.m.

I denna roll kommer du att få möjlighet att både arbeta med 1st- och 2nd line ärenden utifrån ett rullande schema. I 2nd line, Back Office som Sweco kallar det, får du möjlighet att grotta ner dig i lite mer utmanade ärenden och jobba en del med felsökning.

Arbetstiderna för det här uppdraget är 8-17 respektive 7-16 vissa veckor.

I dagsläget arbetar man ca 80% kl. 8-17, men du behöver vara öppen för att kunna arbeta 50% kl. 7-16.

För detta uppdrag vill vi att du har goda kunskaper inom:

  • Windows 7
  • Officepaketet
  • Active Directory 2008
  • Office365
  • Hårdvara (PC, skrivare, telefoner) när det kommer till felsökning och installation
  • Svenska och engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du jobbat med olika typer av CAD-system, då användarna i organisationen använder det mycket samt om du tidigare arbetat i Service Now, som är deras ärendehanteringssystem.

Din profil
Vi söker dig som arbetat som supporttekniker i en service desk i minst 1 år i en liknande teknisk miljö. Du ska vara van vid- och bekväm med att ta dig an både 1st- och 2nd line ärenden.

Som person är det viktigt att du är öppensinnad och prestigelös då ärendena som kommer in är allt mellan himmel och jord. Det är viktigt att du kan- och brinner för att hantera och att hjälpa användare. Du ska tycka om att ta ansvar och att vara självgående. Har du ingenting att göra så frågar du vad du kan hjälpa till med.

Du är en problemlösare som är van vid att självständigt arbeta dig fram till lösningar på inkommande ärenden. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande, för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer och ha en tydlig kommunikation gentemot användarna.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT

Start: Mitten av december

Vi kommer att ta emot ansökningar och hålla intervjuer löpande. Vid frågor, kontakta jessica.nilsson@dfind.se eller tiffany.nasvall@dfind.se


Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Keep Improving.