Är du student och har erfarenhet av IT-support? Vill du arbeta i en servicedesk i sommar och även extra under året? Vill du arbeta i en internationell miljö med kunder från olika delar av världen? Då har vi den perfekta jobbet för dig!

Kund
Vår kund är ett välkänt varumärke inom modebranschen med butiker och kontor över hela världen. Deras Service Desk ger IT-stöd och tekniskt bistånd till såväl interna som externa användare. För kunden är det viktigt att deras supporttekniker levererar service i världsklass.

Rollen
För att vara aktuell för rollen så måste du vara student på minst 50%. Du behöver ha tidigare erfarenhet av att arbeta som supporttekniker. Vi söker dig som kan arbeta stora delar under sommaren och även arbeta extra under studietiden. Arbetspassen under studieåret kommer både vara schemalagda och extrapass vid kort varsel t.ex. om någon ordinarie är sjuk.

Du kommer att vara anställd av Dfind IT och arbeta på uppdrag hos vår kund. Du kommer att vara en del av ett team med både heltidsanställda och studenter. Du kommer att få mycket eget ansvar och behöver kunna hantera flera ärenden samtidigt, vilket ställer krav på struktur och att kunna prioritera. Ärenden som du primärt kommer att arbeta med är olika typer av beställningar, kontoadministration samt support på olika programvaror som de jobbar mycket med, bland annat Adobe. Arbetet innebär både servicedeskarbete samt support på plats i huset. Arbetsmiljön hos kunden är aktiv och effektiv; ingen dag är den andra lik.

Krav
För att lyckas i din roll så behöver du ha tidigare erfarenhet av en teknisk support och ha kännedom både kring Microsoft- och Apple-produkter. Ytterligare krav är följande:

  • Studera minst 50% inom relevant område (fortsätta studier till hösten 2017)
  • Erfarenhet från servicedesk
  • Kunskap om Active Directory och kontohantering
  • Erfarenhet av installation hårdvara (PC)
  • Goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift
  • Kunskaper inom Windowsklienter och Mac.
  • Goda kunskaper inom det engelska språket (tal och skrift)
Merit

  • Kunskap inom Office365
  • Kunskap om Adobe (installation och felsökning)
  • Erfarenhet från detaljhandeln
  • Kunskaper i flera språk, särskilt franska är meriterande

Personlighet
Du är en användarorienterad, entusiastisk och skicklig lagspelare med stor analytisk förmåga. Du är lösningsorienterad, tar egna initiativ och har en stark egen drivkraft. För kunden är det viktigt att ge service av hög kvalitet och du behöver vara service minded. Du har enkelt att sätta dig in i användarens problem och anpassa ditt språk efter användaren. Du kommer att få en hel del ansvar och måste därför ha förmågan att prioritera ditt arbete.

Antal platser: 2

Arbetsgivare: Dfind IT

Plats: Stockholm

Omfattning: Sommarjobb, Deltid / Extra

Sista ansökningsdag: Ansök snarast då vi intervjuar kandidater löpande.

För mer information: tiffany.nasvall@dfind.se eller tilda.stenmark@dfind.se

Key words: sommarjobb, sommarvikarat, sommarvikarie, extra, deltid, extrajobb, jobb, IT, teknik, 1st line, first line, nätverk, network, it-tekniker, teknisk support, supporttekniker, servicedesk, service desk, desk