Är du en tekniskt kunnig person som lockas av att utveckla infrastruktur samt är en god nätverksbyggare? Läs då om nedanstående utmaning!

Om tjänsten
Som Technical Service Manager kommer du att ansvara för planering, utveckling och underhåll av de tekniska systemens infrastruktur.

I tillägg kommer du att arbeta tillsammans med det internationella säkerhetsteamet på Sanoma och ansvara för lokal förankring. Du kommer även bistå ledningen vid interna och externa revisioner och i hantering av olika typer av informationssäkerhetsrisker.

Ansvarsområden
I stort kommer ditt ansvar att innefatta att samarbeta med kollegor på Sanoma Utbildning och Sanoma Technology (ST) för att utveckla strategiska planer för att underlätta och samordna leverans av tekniska tjänster. Utöver det kommer dina ansvarsområden bl a vara följande:

  • Säkerställa acceptabla prestandanivåer i Sanoma Utbildnings applikationer
  • Genomföra kapacitetsplanering. Utveckla rutiner för att mäta kapaciteten för nätverkskomponenter och hantera applikationer i förhållande till nuvarande och framtida aktiviteter
  • Utveckla planer, rutiner och aktiviteter för att stödja återställande när problem uppstår, inklusive säkerhetskopiering och återställningsrutiner, leverantörsavtal, datalagring och återskapande planering
  • Säkerställa att mjukvara och firmware är på nuvarande revisionsnivåer. Samarbeta med produktägare och leverantörer vid ändringar och uppgraderingar
  • Stötta institutionell budgetering och inköpsaktiviteter vid teknikupphandling för Sanoma Utbildning
  • Ansvara för att Sanoma Utbildnings applikationer och system uppfyller kraven enligt nya dataskyddsförordningen (GDPR)
  • Hålla dig uppdaterad om den tekniska utvecklingen relaterad till mjukvara, nätverk och säkerhet
Erfarenhet

  • Erfarenhet av en IT-miljö eller produktsäkerhet
  • Erfarenhet från säkerhetsrelaterade projekt
  • Erfarenhet av att arbeta med definitionen av säkerhetsstandarder med koppling till verksamheten
Meriterande

  • Kunskap om ISO 27000-serien av standarder, inklusive de senaste tilläggen och andra relevanta externa krav
  • Praktisk erfarenhet av EU:s regler inom GDPR
  • Erfarenhet av att skapa och införa säkerhetsrutiner
  • Kunskap om molnbaserade säkerhetslösningar
Kompetenser
I rollen som Technical Service Manager är det av stor vikt att du är en god kommunikatör och har en förmåga att bygga och utveckla relationer. Vi värderar också ett effektivt och strukturerat arbetssätt, även i stressiga situationer. Vidare är det viktigt med följande kompetenser:

  • Förmåga att se till helheten men samtidigt förstå detaljerna på en tillräcklig nivå
  • Förmåga att arbeta både självständigt och i team
  • Starkt affärs- och processinriktat tänkande
  • Goda kommunikativa och sociala färdigheter, med förmåga att anpassa ditt budskap till publiken, från ledande befattningshavare till utvecklingsteam
  • Förmåga att arbeta i virtuella och internationella team och leda genom förändring i en mångkulturell miljö
  • Flytande engelska i tal och skrift
Detta är Sanoma Utbildning

Sanoma Utbildning är ett av Sveriges ledande läromedelsförlag och ingår i den internationella mediekoncernen Sanoma. Vi ger ut läromedel från förskola till högskola och är en del av Sanoma Learning-divisionen som har verksamhet i Holland, Finland, Belgien, Polen och Sverige. Förlaget finns i trevliga lokaler på Kungsholmen i Stockholm och har ca 75 anställda.

Sanoma Utbildning har en tradition av att utmana det konventionella när vi utvecklar nya läromedel. Vårt mål är att stötta och vägleda lärare och att uppmuntra elevers nyfikenhet att lära. Det är vår historia – men också vår framtid.

Läs gärna mer på www.sanomautbildning.se och www.sanoma.com.

Ansökan
I den här rekryteringen jobbar vi tillsammans med Dfind IT. Om du har frågor rörande tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Frida Hobroh via frida.hobroh@dfind.se, 072-551 59 90. Intervjuer sker löpande så skicka in din ansökan snarast! Ansök om tjänsten via www.dfind.se/it


Välkommen med din ansökan!
Ort: Stockholm