Problem Manager till Phoniro i Norrköping

Publicerad:
2018-05-24
Ort:
Norrköping, Östergötlands län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
Servicekoordinator
Omfattning:
Full time
Anställningsform:
Rekrytering
Referensnummer:
201146388
Sista ansökningsdag:
2018-06-10
Kontakt:
Sebastian Dejler
Vi söker en Problem Manager med brinnande kundfokus som tillsammans med vår Servicecenterchef ska bygga upp verksamhetens ITIL-processer. På Phoniro får du vara med på en spännande resa på ett företag som är i en expansiv fas!

Om tjänsten
I rollen som Problem Manager får du en central roll med övergripande ansvar för utveckling av problemprocessen enligt ITIL-ramverket. Genom att se till att de bakomliggande orsakerna till olika händelser som uppstår hanteras och löses minimeras de negativa effekter som incidenter och problem orsakar.

Du kommer operativt leda och följa upp incidenter och problem samt anpassa och utveckla processerna. Baserat på dina kunskaper och erfarenheter ska du kunna planera, göra tekniska bedömningar, rekommendera beslut samt komma med egna förslag och idéer. Du arbetar med att förebygga att incidenter kopplade till problem upprepar sig.

Viktiga delar i rollen är att prioritera, koordinera och driva utredningar i mål. Det är även viktigt att kontinuerligt utvärdera arbetat samt att motivera övriga medarbetare till att följa processerna.

Rollen har ett stort kund- och affärsfokus. Du har mycket kontakter både externt och internt där du trivs med att leda arbetet framåt.

Kvalifikationer:
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av arbete inom IT och även gärna i rollen som Problem Manager tidigare. Som sökande har du kunskap och erfarenhet av arbete med ITIL-ramverket där certifieringar enligt ITIL Foundation är meriterande.

Vi tror att du har en relevant eftergymnasial utbildning inom IT eller liknande, men detta är inte ett krav om du har motsvarande erfarenhet från arbetslivet.

Som sökande tror vi att du har tidigare erfarenhet från teknisk support och systemstöd för supportverksamhet. Vi tror även att du har övergripande kunskaper om operativsystem, SQL-databaser och nätverk. Det är även meriterande med kunskaper inom appar för iPhone- och Androidtelefoner samt med erfarenhet från vård och omsorg.

Då tjänsten innefattar mycket kontakter både nationellt och internationellt behöver du ha mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Vem är du?
För att passa i rollen är du tekniskt intresserad, analytiskt och resultatfokuserad. Du ser helheten samtidigt som du har förmågan att förstå konsekvenser av olika lösningsförslag och hittar den mest effektiva lösningen.

I arbetet är du driven, tar initiativ och uppnår resultat. Du involverar de personer som behövs för att färdigställa ditt arbete enligt plan. Du ansvarar över det gemensamma resultatet och kommer med förslag på lösningar som gör att du driver ditt arbete framåt. Det är viktigt att du kan planera, prioritera och organisera din tid på ett effektivt sätt

Som person är du lyhörd och serviceorienterad. Då tjänsten innefattar mycket kontakter förstår du vikten av samarbete och att tillsammans med övriga medarbetare skapa nytta för verksamheten och dess kunder.

Uppdragsgivare: Phoniro
Ort: Norrköping
Omfattning: Heltid, start så snart som möjligt eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande så sök tjänsten redan idag, dock senast 2018-06-10
För information: I denna rekrytering samarbetar Phoniro med Dfind IT som är ett rekryterings- och konsultbolag inom Randstadkoncernen. För mer information kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sebastian Dejler på sebastian.dejler@dfind.se eller 0725-29 06 05

Organisations-/företagsbeskrivning:
Phoniro är ett svenskt bolag med ca 80 anställda och drygt 150 MSEK i omsättning. Bolaget är en marknadsledande leverantör av välfärdsteknik för äldreomsorg och funktionshinderområdet. Phoniro Care är namnet på den gemensamma plattformen för Phoniros alla vård- och omsorgslösningar och inkluderar digital nyckelhantering, tid- och insatsuppföljning, larmsystem och e-tillsyn. Närmare 200 kommuner och privata vård- och omsorgsbolag använder Phoniros lösningar idag.

Kontor finns bland annat i Halmstad, Norrköping, Stockholm, Göteborg, Danmark och Holland. Sedan 1 februari 2018 ingår Phoniro som en egen enhet i Assa Abloy Hospitality som är en global verksamhet.