1st line support

Publicerad:
2019-02-01
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
1st line support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201200203
Sista ansökningsdag:
2019-02-08
Kontakt:
Dennis Wallerström
1st line support

Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren och duktig supporttekniker som vill arbeta på servicedesken hos en myndighet inom rättsväsendet med placering i Stockholm. Du kommer att ansvara för att registrera ärenden som kommer in via telefon, kategorisera och prioritera ärenden, utföra en första felsökning, hjälpa användare via telefon och lösa samtliga ärenden i den mån det går. Servicedesken arbetar efter ITIL-processerna.

Servicedesken har öppet dygnet runt, varför du behöver vara beredd att arbeta under dygnets alla timmar. Du kan lägga önskemål om arbetstider för varje sexveckorsperiod. På sikt finns det möjlighet att arbeta med Incidenter under nätterna.

Arbetsplatsen
Kunden är en myndighet som är en stor aktör inom rättsväsendet. Du kommer att ingå i ett team som tillhandahåller IT-tjänster till hela myndigheten. Placeringen är i centrala Stockholm

Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta med att ge IT-support genom telefon och har en mycket god kommunikationsförmåga. I och med att servicedesken har öppet dygnet runt så är det avgörande att du är villig att arbeta i skift, det vill säga kunna arbeta under dygnets alla timmar. Du har det senaste fem åren jobbat med följande erfarenheter och kompetenser:

  • Gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med IT-inriktning
  • Mycket goda kunskaper i svenska (tal och skrift)
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med IT-support med telefonen som arbetsredskap
  • Minst ett års erfarenhet av felsökning av PC, applikationer, kringutrustning och nätverkskommunikation över telefon
  • Erfarenhet av arbete med Microsoft Office och Windows
  • Minst ett års erfarenhet av arbete med ärendehanteringssystemet Remedy ARS (Action Request System) och/eller på marknaden likvärdiga system
  • Erfarenhet av ITIL eller likvärdig processhantering

Meriterande


  • Erfarenhet från rättsvårdande myndighet
  • Erfarenhet av NetWare, eDirectory och/eller Active Directory
  • Erfarenhet av remotehanteringsverktyg

Om Dfind IT

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland

annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult.