Customer Care Specialist - support and delivery i Göteborg

Publicerad:
2018-09-14
Ort:
Göteborg, Västra Götalands län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
IT-support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201171615
Sista ansökningsdag:
2018-11-11
Kontakt:
Pia Tegnér Rydeving
Vill du arbeta på ett bolag där du bidrar till att göra verklig skillnad i världen? En företagsgrupp som arbetar med teknik i den absoluta framkanten och som samarbetar med de största polismyndigheterna i världen, globala företag och framstående intresseorganisationer. Vill du också arbeta i en organisation med engagerade medarbetare där det alltid är nära till skratt? Då är vi rätt arbetsplats för dig.

Safer Society Group utvecklar tekniska bolag med målet att skapa ett tryggare och bättre samhälle. Idag har vi ett flertal världsledande tekniska IT-lösningar – och vi har ett ständigt fokus på nyutveckling.

är du en kundfokuserad och lösningsorienterad Customer Care Specialist med ett stort intresse för teknik?
Då har vi tjänsten för dig! Safer Society Group behöver förstärka sitt Customer Care-team med en person som vill vara med och säkerställa att produkterna kommer kunderna tillgodo på bästa sätt. Vi är inne i ett spännande skede och rätt person kommer att få vara med och arbeta med intressanta kunder och påverka kundernas helhetsupplevelse av oss som leverantör.

Tjänsten
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att driva, samordna och administrera både stora och små leveransprojekt inom IT. Rollen som Customer Care Specialist innebär att du kommer att hjälpa våra kunder vid installation av våra produkter samt även vara delaktig i vår support kring dessa. Detta innebär att du tillsammans med övriga teamet till stor del kommer att ansvara för den löpande kontakten med kunden efter att själva försäljningsprocessen är klar.

Du kommer att arbeta med planering, uppföljning men även installation och konfiguration av våra produkter. Det är viktigt att du har en hög servicekänsla och har förmågan att lyssna in vilka behov, önskemål och problem våra kunder har så att vi kan fortsätta att utveckla och leverera de bästa produkterna.

Du behöver arbeta med högt kvalitetsfokus och ha ett strukturerat arbetssätt samtidigt som du är flexibel och pragmatisk. Din kontakt med våra kunder är mycket viktig för oss och resultatet har stor påverkan på vår fortsatta framgång.

Tjänsten innebär en del resande då arbetet delvis behöver utföras på plats hos kund.

Din bakgrund
Du behöver:

  • Mycket goda allmänna IT-kunskaper
  • Stor erfarenhet av komplexa Windows-miljöer
  • Mycket goda kunskaper om nätverk, lagring och infrastruktur
  • Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
  • Ha analytisk förmåga, kunna se sammanhang på en övergripande nivå men ibland också kunna dyka ned i mer tekniskt avancerade problem för att lösa dem
Bonus om du :

  • Har erfarenhet av Linux- och Unixmiljöer
  • Har ytterligare språkkunskaper, såsom spanska och tyska
Vem är du?

  • Du är öppen och nyfiken
  • Du har ett strukturerat arbetssätt
  • Du är en god problemlösare och du har förmågan att snabbt sätta dig in i nya system
  • Du är drivande och har ett stort kundfokus
Du kommer få stora möjligheter att utvecklas inom ditt yrke och mängder av värdefull erfarenhet, inte minst genom den internationella miljö vi arbetar i. är du den vi letar efter, kommer du att mötas av likasinnade och du kommer med största sannolikhet att trivas hos oss. Trots att det vi sysslar med är nog så allvarligt, kommer du att märka att det är en arbetsplats med högt i tak och ett gäng som alltid har nära till skratt.

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Dfind IT. Du söker tjänsten genom www.dfind.se/it
Urval och intervjuer sker löpande så dröj inte med att skicka in din ansökan. Frågor besvaras av Pia Tegne´r på pia.tegner@dfind.se eller på telefon 0733-573 607. Läs mer om oss på Safer Society Group på www.safersociety.com.

Uppdragsgivare: Safer Society Group

Ort: Göteborg

Omfattning: Heltid