En supporttekniker med nätverkskunskap i Stockholm

Publicerad:
2018-10-04
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
1st line support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201177160
Sista ansökningsdag:
2018-11-30
Kontakt:
Joanna Hansson
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter!

Om uppdraget
Vi arbetar nära våra kunder och ger service i en bransch som är en stor och viktig del av vardagen. Du kommer ansvarar för att leverera den absolut bästa servicen till våra kunder och samtidigt göra vardagen lite lättare. Hos oss får du möjlighet att arbeta med den senaste tekniken, träffa våra kunder och hänga med våra fantastiska kollegor!

Vem är du?
Hos kunden jobbar människor som är extremt målmedvetna, orädda och kreativa - hur du är som person är egentligen viktigast. Vi letar efter dig som har en vilja att lära dig mer och som ständigt vill utveckla dina kunskaper inom nätverksteknik.

Vi söker dig som har en stark känsla för service, som är positiv och tycker om att driva på och få med dig dina teammedlemmar. Vi ser gärna att du har minst 1 års erfarenhet av en liknande supportfunktion och är van vid att hantera olika typer av ärenden, både via telefon och mail samt att ta ansvar i olika projekt. Du tycker om att ha varierande arbetsuppgifter, att få mycket ansvar och att driva förbättringar och att påverka. Vi vill att du verkligen brinner för att ge support och service och ser långsiktigt på rollen som Supporttekniker.

Arbetsuppgifter:

  • Sköta kundkommunikationen i alla ärenden, inkommande samtal, statusuppdateringar, klarrapporteringar
  • Leverera en lösningsgrad
  • Driva felsökningar/felanmälningar med accessleverantörer
  • Dispatcha fälttekniker och reservdelar i incidenthanteringen
  • Hantera kundeskalationer
  • Kravställa och samverka i Special Bid för att driva att avvikelser i tjänst skall kunna hanteras av Support
  • Kravställa och samverka i utvecklingen av våra stödsystem och tjänsteportföljer
Kvalifikationer

  • Goda kunskaper inom TCP/IP, routing och switching
  • Då våra kundkontakter sker på både svenska och engelska ska du obehindrat kunna hantera detta i både tal och skrift.
  • Ett starkt kundfokus – professionell, affärsmässig, duktig/engagerad kommunikatör
Meriterande

  • Högskoleexamen i Nätverk/Datakommunikation är meriterande
  • Certifiering, t.ex. CCNA/CCNP är meriterande.
  • 1-2 års erfarenhet av liknande tjänst är meriterande
Arbetstiden är 08:00-17:00 helgfria vardagar.

Start: Omgående
Placering: Centrala Stockholm
Sista ansökningsdag: Sök omgående då intervjuer sker löpande
Vid frågor, kontakta joanna.hansson@dfind.se

Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.