IT-support

Publicerad:
2019-03-18
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
1st line support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201203716
Sista ansökningsdag:
2019-03-22
Kontakt:
Joanna Hansson
Vi söker en supporttekniker till en myndighet inom utbildning!
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter!

Om myndigheten:
Vår kund är en myndighet inom utbildning som grundades 1827 och verkar vid lite mer än 12 400 helårsstuderande på grund- och avancerad nivå, över 1900 aktiva forskarstuderande samt knappt 5 200 anställda. Myndigheten består av 10 skolor. du kommer att ingå i ett supportteam och arbeta i kundens servicedesk samt servicecenter. Du kommer att ingå i ett supportteam, t.ex. Servicedesk eller Servicecenter vilket medför arbetsuppgifter enligt nedan.

Om uppdraget:
Som supporttekniker kommer du att utföra fortlöpande administrativa och tekniska uppgifter relaterade till första och andra linjens support samt ansvara för kvalitén av supporten och leveransen. I rollen som supporttekniker kommer några av arbetsuppgifterna utföras i kundens entré som är en samordnad mottagningsdisk för flera av kundensservicefunktioner. Du kommer utföra fortlöpande administrativa och tekniska uppgifter relaterade till första och andra linjens support, samt ansvara för kvalitén av support som levereras. I rollen som supporttekniker kommer några av arbetsuppgifterna utföras i kundens entré som är en samordnad mottagningsdisk för flera av kundens servicefunktioner. Där kommer du vara en del i ett team som tar emot ärenden av både IT och studieadministrativ karaktär samt allmänna problem. En del av arbetet som du kommer utföra, innefattar leverans av produkter, därmed kan tunga lyft förekomma.

Vem är du?
Uppdraget innefattar kundkontakt och förutsätter att du besitter god serviceanda och har hög social och teknisk kompetens där du på ett pedagogiskt sätt kan förklara IT för användare med olika bakgrundskunskaper. Du har en god förmåga att organisera

och strukturera ditt eget arbete och har alltid som ambition att lära dig nya saker. Du är en kreativ person som inte har problem med att ta egna initiativ samt är självgående. I rollen som supporttekniker ska du trivas att arbeta i grupp men ändå kunna vara självständig. Då du tidigare har arbetat i en servicedesk, brinner du för service och är kommunikativ, social och även hjälpsam mot dina kollegor. Som konsult på denna myndighet krävs en positiv grundinsyn och att du ser en utmaning i varje problem. Det krävs även att du är en person som stimuleras av problemlösning och har en nyfiken inställning till att vilja vidareutveckla dina kunskaper både inom och utanför IT.

Krav:
- Du har mist 1 års dokumenterad erfarenhet av att arbetat i en servicedesk med tillhörande arbetsuppgifter
- Du har erfarenhet av komplexa IT-miljöer
- Du har kunskap om PC och Mac där du har arbetat med felsökning och installation av hårdvara
- Du har kunskap om Exchange och Outlook samt andra mailklienter
- Du har kunskap om stora nätverk och nätverksansluten utrustning så som skrivare
- Du har kunskap om Active Directory
- Du är van att arbeta i ett ärendehanteringssystem

För det här uppdraget krävs det att du talar och skriver flytande svenska och engelska

Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: Omgående

Ansökan:
Vi ser fram emot din ansökan. Urval och intervjuer sker löpande, så ansök gärna så snart som möjligt. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta joanna.hansson@dfind.se

Om Dfind IT
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.