IT-tekniker till Telecombolag i Kista i Stockholm

Publicerad:
2018-10-12
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
2nd line support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201160677
Sista ansökningsdag:
2018-10-31
Kontakt:
Joanna Hansson
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.

Om kunden
Vår kund är ett av världens ledande Telecombolag och är stationerade i Kista. Hos kunden får du möjlighet att vara en del av ett nytt spännande ”IT-service” koncept.

Vi söker nu en supporttekniker med högt servicetänk, som kommer att ha som primärt ansvaret för att rulla ut ny hårdvara med ny Image i byggnaden och hjälpa sina kollegor i "walk in" supporten.

Om uppdraget
Du kommer att ha en delad roll och arbeta 50/50 med utrullning av ny hårdvara och även vara en del av teamet som supporterar organisationens ca 1500 användare i deras ”Walk In” desk.

Du kommer att supportera på både hård- och mjukvara samt utbilda användare i teknisk utrustning och applikationer. Du kommer att ha dina egna ansvarsområden men samtidigt samarbeta med kollegor både internt och från externa leverantörer.

Din profil
Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom IT-support och är van vid att supportera många användare i organisationen där höga krav ställts på tekniska kunskaper.

För att du ska passa i rollen och trivas på jobbet tror vi att du brinner för att ge service och är bra på att anpassa dig efter olika situationer och människor. Du är en god kommunikatör, kan koordinera och har ett pedagogiskt sinne. Du behöver ha ett intresse för teknik och vara uppdaterad inom ny teknik.

Tekniska krav:

  • Mycket goda kunskaper inom klientsupport, win 7 och 10.
  • Nätverkskunskaper
  • Kontakt med leverantörer
  • Office365
  • Mobilsupport: Iphone och Android
  • Du talar och skriver på både svenska och engelska.
Ansökan
Ansökningar och intervjuer sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta joanna.hansson@dfind.se

Start: Så snart vi har hittat rätt person och enligt överenskommelse.

Ort: Kista

Omfattning: Heltid, löpande.

Arbetstider: 8.00-17.00.

Uppdragsgivare: Dfind IT

Organisations-/företagsbeskrivning

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas. Keep Improving.

Keywords: onsite, On site, onsitetekniker, erfaren, support, utrullning, HW, teknisksupport, itsupport, supporttekniker, it tekniker, jobb, arbete, IT, VIP, VIP-support, Kista, Norrort, stockholm