Service Desk Manager till ett internationellt bolag i Stockholm

Publicerad:
2018-08-13
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
Övrigt
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201163754
Sista ansökningsdag:
2018-08-26
Kontakt:
Hellen Song
Vi söker nu en driven och kommunikativ Service Desk Manager som vill vara med och bygga upp en ny servicedeskfunktion i en global och snabbväxande miljö.
Dfind söker för kunds räkning en Service Desk Manager till ett internationellt bolag inom fastighetsbranschen. I den här rollen kommer du att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö med framåtanda, och anta den spännande utmaningen att bygga och driva utvecklingen av deras servicedeskfunktion.

Om rollen
I rollen som Service Desk Manager kommer du att vara ansvarig och drivande för att bygga upp och forma en ny servicedeskfunktion. Här finns stora möjligheter att påverka med dina idéer och kunskaper för att utveckla och implementera den bästa lösningen för vår verksamhet och skapa processer, rutiner, målsättningar för att driva teknisk support och underhåll till slutanvändare runt om i världen. Du kommer att ha ett ansvar för att styra och leda det operativa arbetet inom 1:a och 2:a linjens support, och samarbeta med kollegor inom IT Operations som är placerade i Sverige, Europa och Nordamerika.

Då mycket av den tekniska miljön är outsourcad till externa leverantörer, kommer du även att ha en stor roll i att forma och integrera service desk- och supportsamarbetet framåt.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från service center/service desk som teamledare eller chef. Du har en god övergripande kunskap och förståelse för IT användar- och verksamhetsstöd. Vi ser även att du har goda kunskaper och erfarenheter av arbete enligt ITIL och erfarenhet av att arbeta med utveckling av processer och flöden i service desk.

I rollen krävs att du, utöver ledarerfarenhet och en god teknisk grund, är flytande i svenska och engelska. Vi ser det som meriterande om du även kan kommunicera på tyska och/eller franska.

Som person ser vi att du är teamorienterad, har ett helhetstänk och uppskattar att arbeta med förbättringsarbete. Du tar gärna på dig arbetsuppgifter på både hög och låg nivå, och visar på en prestigelöshet i ditt arbete. Du värdesätter kvalitet i leveranser och har ett genuint intresse för IT, samverkan och ledarskap. Vi söker dig som känner en stark vilja och driv av att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö, och som vill komma till ett bolag med framtidstro, optimism och framåtanda.

Ansökan
Denna tjänst är en tillsvidareanställning på heltid, med placeringsort Stockholm. Alla ansökningar behandlas konfidentiellt och urval och intervjuer planeras starta v. 33.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Hellen Song, hellen.song@dfind.se, tel: 070 684 88 63.

Vi ser fram emot din ansökan!