Student till teknisk support, Stockholm i Solna

Publicerad:
2018-05-22
Ort:
Solna, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
1st line support
Omfattning:
Deltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201149932
Sista ansökningsdag:
2018-06-01
Kontakt:
Joanna Hansson
Är du student och har erfarenhet av IT-support? Vill du arbeta i en servicedesk i sommar? Då har vi den perfekta jobbet för dig!

Om kunden
Vår kund är ett välkänt global koncern som tillhandahåller kärnkompetens inom life science-områdena hälsa och jordbruk.Organisation ger lösningar för att förbättra hälsan hos människor, djur och växter. Du kommer att ingå i ett team som idag består av fyra personer, tillsammans kommer ni att leverera IT-stöd och tekniskt avhjälpning till interna användare.

Rollen
Åt kund söker vi en 1st line tekniker som ska vara på plats hos kunden en dag i veckan, 3-4 månader framåt + heltid specifika datumen 6/7 till 13/7. För att vara aktuell för rollen så måste du vara student på minst 50%. Du behöver ha tidigare erfarenhet av att arbeta som supporttekniker. Vi söker dig som kan arbeta extra under studietiden.

Du kommer att vara anställd av Dfind IT och arbeta på uppdrag hos vår kund. Du kommer att få mycket eget ansvar och behöver kunna hantera flera ärenden samtidigt, vilket ställer krav på struktur och att kunna prioritera. Arbetet innebär primärt servicedeskarbete via telefon med 5-20 samtal om dagen.

Krav
Du ska ha grundläggande IT utbildning och förstå Windows och Office paketet och det är meriterande om du även har supporterat mobiltelefoni.

• Studera minst 50%

• Erfarenhet från en servicedesk

• Kunskap om Active Directory och kontohantering

• Erfarenhet av installation hårdvara (PC)

• Kunskaper inom Windowsklienter och Office paketet

• Goda kunskaper inom det engelska och svenska språket (tal och skrift)

Personlighet
Du är lösningsorienterad och har en stark egen drivkraft. För kunden är det viktigt att du kan sätta dig in i användarens problem att ge service av hög kvalitet. Du kommer att få en hel del ansvar och måste därför ha förmågan att prioritera ditt arbete och vara duktigt på att ta egna initiativ.

Antal platser: 1

Arbetsgivare: Dfind IT

Plats: Solna, Stockholm

Varaktighet/arbetstid: Sommarjobb, Deltid/Extra, 1 dag i veckan 3-4 månader framåt + heltid specifika datumen 6/7 till 13/7. Vid önskemål har du möjlighet att ingå i en annan studentpool som ger dig möjlighet till fler extra pass.

Sista ansökningsdag: Ansök snarast då vi intervjuar kandidater kontinuerligt.

För mer information: joanna.hansson@dfind.se eller tilda.stenmark@dfind.se

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar: Passion & Simplicity. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.

Key words: sommarjobb, sommarvikarat, sommarvikarie, extra, deltid, extrajobb, jobb, IT, teknik, 1st line, first line, nätverk, network, it-tekniker, teknisk support, supporttekniker, servicedesk, service desk, desk