Supporttekniker till SOBI i Stockholm

Publicerad:
2018-08-29
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Specialisering:
1st line support
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Konsultuppdrag
Referensnummer:
201149049
Sista ansökningsdag:
2018-09-30
Kontakt:
Joanna Hansson
Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar.

Om Sobi
Sobi är ett ledande internationellt specialistläkemedelsföretag med huvudkontor i Stockholm, inriktat på sällsynta sjukdomar. Deras uppdrag är att utveckla och tillhandahålla innovativa behandlingar och tjänster som ger patienter ett bättre liv. Idag finns Sobi representerat i hela världen och IT-avdelningen stöttar alla länder och sitter här i Stockholm. Sobi sitter i fina och fräscha lokaler nära Karolinska Institutet.

Om rollen
Du kommer att ingå i Sobis Servicedeskteam och arbeta med användare i Sverige, Norge och Finland. Du kommer att arbeta med att bemöta användare och vara ansiktet utåt, främst via telefon och fjärrstyrning. Du kommer att arbeta i ett litet team och har ett nära samarbete med kollegor. Stämningen i teamet är öppen och lättsam. Både du och dina kollegor arbetar som konsulter på Dfind IT med trygga anställningar på ett löpande uppdrag.

Sobis ledning har ett öppet sinne för utveckling och har lyft duktiga tekniker till en högre teknisk nivå. I den här servicedesken ges stora möjligheter att lösa ärenden som är mer komplexa även i 1st line, vilket innebär att du kommer få god möjlighet att utveckla din tekniska kompetens. Du har frihet under ansvar och det finns möjligheter att till viss del flexa din tid.

Arbetsuppgifter:

Du kommer att ta emot och lösa ärenden som kommer in via mail, telefon och i ärendehanteringssystemet. Administration av konton och behörigheter i Active Directory. Supportera på skrivare (både lokala och nätverksskrivare), installation och felsökning av hårdvara och mjukvara. Installation och felsökning av iPhone och iPads och dokumentation.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta i en servicedesk eller med onsite support och är van vid- och tycker det är roligt att supportera och ge service till användare. Som person är det viktigt att du är noggrann, problemlösare, ödmjuk och nyfiken. Du supporterar användare över hela världen så därför behöver du vara bekväm både i det svenska och engelska språket.

Tekniska Krav

  • Microsoft Windows 7, 8
  • Microsoft Office
  • Active Directory (grundläggande kunskaper)
  • Grundläggande nätverkskunskaper
  • Flytande i Svenska och Engelska (tal och skrift)
Meriterande

  • Microsoft Office365
  • Sharepoint
  • Windows 10
Frågor? Kontakta Joanna.hansson@dfind.se

Ort: Stockholm
Uppdragsgivare: Dfind IT
Start: I Augusti. Intervjuer sker löpande, så tveka inte med din ansökan.

Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver.

Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden!

Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.

Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.

Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!