Supporttekniker till Socialstyrelsen! i Stockholm

Publicerad:
2017-05-26
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Användarsupport
Omfattning:
Heltid
Referensnummer:
201051663
Kontakt:
Tilda Stenmark
Vi söker två Supporttekniker till Servicedesk-teamet hos Socialstyrelsen!

Som konsult hos oss på Dfind IT får du ett roligt och varierande arbete på några av Stockholms mest attraktiva företag. Vi ställer höga krav på att våra konsulter är lyhörda för kundens behov samt arbetar utifrån Dfinds värderingar. Vi kommer ge dig möjligheten till personlig utveckling samt ett rikt nätverk och roliga sociala aktiviteter!

Dessa uppdrag är hos vår kund Socialstyrelsen, där du kommer ingå i deras servicedesk-team som kommer bestå av 3 personer.

Rollen
Som supporttekniker kommer du att vara en viktig del av servicedesken och arbeta med både 1st- och 2nd line ärenden. Du kommer även att arbeta med onsite support runtom i huset. Ärenden tas emot via telefon, mail och ärendehanteringssystemet och mycket kan du lösa via remote-verktyg. Service desken löser ca 90% av de ärenden som kommer in. Det som man inte kan lösa eskaleras till driftgruppen.

Just nu händer det mycket på Socialstyrelsen. De har många olika projekt på gång och igång och du kommer bland annat att vara involverad i Windows 10 utrullningen samt uppgraderingen till Office 2016.

Din profil
Vi söker dig som arbetat som supporttekniker i några år i en liknande teknisk miljö. Du ska vara van vid- och bekväm med att ta dig an både 1st- och 2nd line ärenden samt hjälpa användare onsite.

Vi vill att du har arbetat med:
Windows 7

Officepaketet

AD (kontohantering)

Installation av hårdvara (skrivare, PC)

Support av iPhones och iPads

Det är meriterande om du har arbetat med:
Office 365

ITIL

SCCM

Som person är det viktigt att du är öppensinnad och prestigelös då rollen innebär att hantera allt ifrån enklare ärenden till mer avancerade där det krävs problemlösarförmåga. Du ska tycka om att ta ansvar, vara självgående och ha användaren i fokus. Arbetet ställer krav på att du utöver teknisk kompetens även har ett stort fokus på service och kundbemötande, för att snabbt kunna sätta dig in i användarnas problem. Vidare har du en god pedagogisk förmåga som gör att du kan hjälpa- och guida personer på olika kunskapsnivåer och ha en tydlig kommunikation gentemot användarna.

Det är meriterande om du tidigare arbetat inom någon statlig myndighet.

För den här tjänsten krävs det att du talar och skriver flytande svenska.

Ort: Stockholm

Uppdragsgivare: Dfind IT


Start: Omgående, senast mitten på juni

Vi kommer att ta emot ansökningar löpande och hålla intervjuer from 22/8. Vid frågor, kontakta tiffany.nasvall@dfind.se



Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretag specialiserat på IT. Vi jobbar för att andra ska lyckas. Vår målsättning är att våra kandidater och konsulter hittar det perfekta uppdraget och att våra kunder hittar just den kompetens de behöver. Alla som arbetar hos oss är specialister på IT-kompetens. Vi anställer enbart engagerade människor med rätt attityd som stöder våra värderingar. Vi tror att engagemang och enkelhet är vägen till en bra framtid för våra kandidater och våra kunder - en framtid där vi kan hjälpa fler att lyckas.