System Engineer, Digital Workplace till Swedish Match i Stockholm

Publicerad:
2018-07-18
Ort:
Stockholm, Stockholms län
Kategori:
Drift
Specialisering:
Övrigt
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201158648
Sista ansökningsdag:
2018-08-31
Kontakt:
Louise Nachtweij
Vill du jobba i en nyckelroll i digitaliseringen av Swedish Match arbetsplats samt bli en del av ett erfaret, kreativt och kunnigt team lokaliserat i både USA och Sverige? Swedish Match genomgår en förändringsresa där du har stor möjlighet att påverka din roll samt hur ditt team och verksamheten arbetar framöver!

Om rollen
Teamet Digital Platform inom Digital Workplace ansvarar för utveckling och förvaltning av Swedish Match digitala verktyg för internt samarbete. Vårt mål är att tillhandahålla tjänster som underlättar vardagen för våra kollegor. I teamets ansvar ingår även att etablera, utveckla och förvalta Swedish Match klientplattform, mobiltelefoner, hård- och mjukvara med tjänsteorienterad inriktning.

I din roll kommer du att arbeta med kund- och användarnära frågor och ha ett tätt samarbete inom företaget och med våra leverantörer som tillhandahåller de tjänster och verktyg som efterfrågas. Dina huvudsakliga ansvarsområden blir att förvalta och utveckla tjänster för digitala och fysiska samarbetsrum, med till exempel stöd av Office 365 komponenter (Skype/Teams), videokonferens, telekonferens och mötesrum samt säkerställa livscykelhantering för området.

Andra förekommande arbetsuppgifter:

  • Delta i projekt relaterat till ansvarsområdet exempelvis vid etableringen av våra egna konceptbutiker samt även inneha arbetsuppgifter kopplat till vår klientplattform
  • Agera 2nd/3rd line support och därför är det nödvändigt att ha god kunskap om klientinfrastruktur, operativsystem, patchning, scriptning och programvaror
Om dig
Vad vill vi se hos dig? En utåtriktad och driven person som är van att kommunicera och nå resultat genom samarbete med andra, både inom företaget, med leverantörer och med användare. Du är van vid med att strukturerat fånga verksamhetens önskemål och omsätta dessa till lösningar som ständigt förbättras. Du besitter även en förmåga att ta fram förslag som kan förbättra vår verksamhet inom området digitala möten samt bibehålla hög servicenivå till användarna.

Vi ser att du har:

  • Erfarenhet av användarnära och tekniska frågeställningar i Office 365. Fördel är kunskap om Digital Signage och bokningskärmar
  • Kunskap om klientinfrastruktur på Microsoft plattformen och AD
  • Kunskap att jobba processorienterat (gärna enligt ITIL)
  • Erfarenhet av leverantörsrelationer och uppföljning
  • Erfarenhet av drift- och IT-förvaltning
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar Swedish Match med Dfind IT. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Louise Nachtweij på louise.nachtweij@dfind.se, 070-367 52 64 eller Marcus Grahn på marcus.grahn@dfind.se, 072-450 15 33. Urval sker löpande och alla ansökningar behandlas konfidentiellt.

Om Swedish Match
Swedish Match utvecklar, tillverkar och säljer kvalitetsprodukter under marknadsledande varumärken inom produktsegmenten Snus och moist snuff, Övriga tobaksprodukter samt Tändprodukter. Swedish Match har verksamheter i elva länder världen över. Huvudkontoret, med koncernchef och koncernstaber, är baserat i Stockholm. Våra produkter tillverkas i sju länder och säljs sedan i mer än 100 länder över hela världen. Företaget har också internationella varumärken såsom snusvarumärket General och tändarvarumärket Cricket.