Handläggare teknisk kundsupport till Eton Systems,Gånghester i Borås

Publicerad:
2018-08-13
Ort:
Borås, Västra Götalands län
Kategori:
Maskin, mekanik & konstruktion
Specialisering:
Övrigt
Omfattning:
Heltid
Jobbtyp:
Rekrytering
Referensnummer:
201159114
Sista ansökningsdag:
2018-09-02
Kontakt:
Gabriella Albertsson
Telefonnummer:
0730-781687
Har du ett tekniskt intresse, en analytisk förmåga och är lösningsorienterad? Har du dessutom lätt för att skapa kontakt med kunder? Då har vi jobbet för dig!

Eton Systems AB söker nu till kundsupport en erfaren tekniker med ett brinnande intresse för teknik. Eton Systems ambition är att vara den ledande tillverkaren inom materialhanteringssystem. Där kommer du tillsammans med dina erfarna kollegor vara en viktig del i att skapa en professionell och lösningsorienterad kundsupport. Supportavdelningens deltagare består idag av dels egen personal, dels resurser från våra mjuk- och hårdvaru-utvecklingsavdelningar samt övrig produktions- och installationspersonal

För våra avtalskunder erbjuder vi dagsupport som stöd vid eventuella driftsstörningar och fel. Vi erbjuder även 24/7 support.

Dina arbetsuppgifter

  • Ta emot, behandla och besvara de kundärenden som kommer in till Eton Systems främst via telefon och e-post.
  • Vara drivande och fungera som ett nav internt inom organisationen så att ärenden följs upp och besvaras av berörd resurs inom Eton Systems enligt överenskommen tidplan med kund och därefter kommunicera resultatet till kund.
  • Dokumentera och systematisera kundärenden i stödsystem.
  • Utveckla tillsammans med övrig tekniska resurser på Eton Systems, databas med exempel av lösta kundärenden i syfte att etablera ”självsökningstjänst” för avtalskunder.
  • Delta i det ständiga förbättringsarbete bolaget arbetar enligt.
  • Administrera delar av vårt affärssystem och ansvara för att relevant information registreras i detta.
  • Stödja vår sälj-, produktions- och inköpsorganisation med teknisk kompetens och underlag.
Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 2018-09-02, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Ansökan: I denna rekrytering samarbetar Eton Systems med Dfind Science & Engineering. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult, Gabriella Albertsson, 0730-781687, gabriella.albertsson@dfind.se

Ansök via www.dfind.se

Din personlighet
Du trivs i ett mindre bolag med klara ambitioner att fortsätta växa med alla utmaningar detta innebär. Du är en prestigelös, lösningsorienterad och ansvarsfull person som vill driva dina arbetsuppgifter hela vägen. Du är en resultatinriktad genomförare som på ett engagerat sätt driver de arbetsuppgifter som ligger på ditt bord.

Du kommer att arbeta under stort eget ansvar både självständigt och i projektform, därför är god kommunikations- och initiativförmåga viktiga egenskaper. Du förväntas även bidra till vår strävan av kontinuerligt förbättringsarbete av arbetsprocesser och rutiner. Du är strukturerad i din arbetsgång och ser fördelar i arbetet med satta standards.

För att bli en framgångsrik handläggare på teknisk kundsupport på Eton Systems AB, tror vi att du har ett gediget intresse för teknik i alla dess former och gärna för entreprenadmaskiner, samt har lätt för att skapa kontakt med kunder, agenter och övriga och är kommunikativ till din natur.

Din bakgrund
Troligtvis har du några års erfarenhet av att jobba med teknisk kundsupport hos ett företag med industriell inriktning. Eller kanske har du arbetat med tekniskt underhåll på en större produktionsanläggning med variation i maskinparken och med en hög automations- och digitaliseringsgrad i produktion.

Om du dessutom har erfarenhet och intresse för datorer, mjukvara och hur denna interagerar med maskiner, robotar och operatörer, desto bättre. Kunskap och förståelse för MES- och MIS-system är meriterande.

Vi verkar i en internationell miljö vilket innebär att för att lyckas i rollen krävs att du behärskar engelska väl i både tal som skrift.

Övriga kvalifikationer och egenskaper som vi söker och som är meriterande:

  • Erfarenhet av kundsupport via e-post och/eller telefon
  • Intresse för datorer och ny teknik, särskilt inom automation
  • Erfarenhet av teknisk projektledning
  • Svenska, spanska och/eller ytterligare språk
Eton Systems erbjuder
Ett stimulerande och utvecklande arbete i ett spännande och framgångsrikt internationellt företag som är mitt i en intensiv tillväxtfas.

Vårt företag och produkter utvecklas hela tiden, liksom du själv.

Arbetsplats och kultur
Som medarbetare på Eton Systems AB erbjuds man intressanta utmaningar och personlig utveckling. Den personliga utvecklingen är för oss lika viktig som företagets utveckling eftersom de hör ihop.

Vi är företaget med höga ambitioner. Vi arbetar hårt och är seriösa, men glömmer inte bort att samtidigt ha roligt. Våra ledord är: Professionalitet, Engagemang, Arbetsglädje.

Välkommen med din ansökan till Eton Systems, en arbetsplats ”Above and Beyond”.

Organisations-/företagsbeskrivning:

Eton Systems AB utvecklar, tillverkar och säljer UPS-system, vilket är ett material– och informationshanteringssystem främst för den internationella konfektions– och hemtextilindustrin, men under senare tid bearbetas också övrig industri. Systemet omfattar mekanik, elektronik och programvara samt installation och utbildning. Produkterna säljs och supportas via tre baser; Sverige, Kina och USA samt ett fyrtiotal agenter/samarbetspartners över hela världen.